B2B en advocatuur
Elk bedrijf heeft behoefte aan juridische ondersteuning in geval van een conflict met een klant of een bedrijfsmatige aangelegenheid zoals een overname, fusie of andersoortige activiteit. In veel gevallen gaat de verantwoordelijke binnen het bedrijf opzoek binnen zijn/haar netwerk naar een geschikte partij. Vaak wordt het Internet ook gebruikt in de zoektocht.
Deze Internet zoektocht begint vaak in Google met een zoekopdracht zoals:”Hulp bij conflict met klant”. Met deze persoon wilt u graag kennismaken maar staat u met uw website binnen de zoekresultaten?
Een goede SEO strategie hier is bij een uitkomst. Bent u eenmaal gevonden dan is het de taak van uw website om deze prospect aan u te binden. Dit kunt u bijvoorbeeld doen door uw kennis omtrent het gezochte onderwerp ten toon te spreiden via een blog artikel of een whitepaper.
Buyer Persona en Buyer Journey en advocatuur
Hoe beter u uw website en content afstemt op uw doelgroep hoe relevanter u zult zijn en hoe meer bezoeker omgezet worden in daadwerkelijke klanten. Hiervoor moet u wel een goed beeld hebben van uw ideale klant. Praat u met uw klanten over hun juridische behoeften en waarom ze voor u gekozen hebben? Nee? Start hier dan mee. Hoe beter u een beeld heeft wat uw ideale klant zoekt, wat zijn/haar pijnpunten zijn; hoe beter uw uw website content hierop kunt afstemmen.
Dit proces noemt men ook wel buyer persona ontwikkeling gekoppeld aan de buyer journey.
Marketing Automation en advocatuur
Marketing automation software systemen kunnen u helpen om het gehele inbound marketing proces vanuit 1 systeem te beheren en waar mogelijk ook te automatiseren. Zowel uw SEO strategie als social media.
De kosten van een systeem zijn van gratis tot 500 euro per maand, afhankelijk van uw behoeften en aantal leads. Een overzicht marketing automation systemen.
Meer weten over Marketing automation? Kijk dan eens op www.alles-over-marketing-automation.nl